BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, March 19, 2010

bla..bla black shipe


Blog..blog..blog..
Hmm…apa yg nak dikongsikan ea hari ni punya cerita. Arinie xade kelas,so lepak je kat bilik. Borink!!!!
Kawan2 dgn hal masing2, aku dgn urusan aku..Bila stay kt bilik sorang2 nie tetiba  je ase sunyi sgt2..Tetiba je sedih semacam..Tambah lagi parah kesedihan aku ni bila kawan antar msg kt fb jemput dtg kenduri kawen dia lagi hati ni meraung2..Nie mst ak suka sgt lagu Azie “pelamin anganku musnah..Mmg btol2 musnah...Hati sabarlah dikau...
Semua kawan aku(y aku followup perkembngan )ade yg da slmt kawen,selmt bersalin,slmt bertunang aku je y asik jadi kasim selamat…huhuhu….
To all my frenz congrats from me..semoga sentiasa bahagia selalu..(doakan aku jumpa kebahagiaan)sunyi dowh…
Bercakap ttg da msuk final year nie,kepala otak pas nie kn perah lak utk cr keje..Penat saraf2 otak dlm kepala,bawah tempurung otak nak memikirkan. Nak sambung master,rasa da tak mampu nk tgk buku lg dah..Nak keje tak tau nk keje apa..Sengal betulla aku nie.
Tak pe2..tumpu kt final exam dlu pas2 pikir lain. Kembangkan bisnes mak aku pown orait gak nie...Bisnes laksa mak cik Ramlah..okey gak..Kena wat plan bisnes da skung...Ana kaya..ana kaya..hahaahha..
Susah nak jadi kaya sebenarnya nie, kalo xda usaha xkaya la kita smp bila2...duit kalo dr langit tiap2 ari tak pe la jgak,nak tunggu dia jatuh 2 tak tau bla..
Lecturer aku ada ckp,manusia ni ada dua pilihan ja dlm hidup dia sama ada dia nk duit atau ilmu..mustahil nk dpt kdua2 sekali..mungkin ada yg terima pendapat 2,ada y tidak.
Tapi apa2 pown terpulang pada individu la nk pkir ape..
Bagi aku, mmg kedua2 2 penting,tp bagi aku ilmu penting,tapi kekayaan 2 pun penting(cmna nk pilih nie..suma sama2 penting)tapi kalo xdak duit cmna nak hidup.pening2...Eh kena ada duit,kalo tak cmna nk beli umah cantik2,keta,motor(wpon hakikatnya lesen xde),bagi kuarga duit blanja,simpan utk masa dpn..tapi yg pling penting sekali idop mst slamber,bru ase nikmat idop(jgn lupa amanah Allah n suruhan-Nya)..
So renung2kanlah....

0 comments: